Alla inlägg den 26 juni 2007

Av Monica Garbeklint - 26 juni 2007 21:45

Ibland är jag nog inte riktigt klok....


Jag jobbar oftast kvällar och nu när det är så varmt tycker jag det är bäst att sticka ut på fyspass med hundarna efter jobbet. Igår kväll kl 22.30 tog jag cykeln och hundarna med nomesele och drog ut på en 2 timmarstur efter grusvägarna i I5-skogen. Det blir ju ganska slitsamt efter ett tag med kopplet i högra handen och den andra med ett hårt grep i styret. Dessutom är min vänstra broms väldigt dålig.


Efter en stund tänkte jag att "äsch, jag knyter fast kopplet i styrstången och låter hundarna turas om att springa framför och dra mig." Heeeej, vad det gick!!! Ingen hjälm hade jag och INGEN visste att jag är ute överhuvud taget. Det är ju inte så många man kan ringa så sent på kvällen och säga; du jag sticker ut med hundarna och om jag inte är hemma om 2 timmar så kan du börja leta mig... I vintras hade jag en "livvakt" som jag alltid smsade när jag stack ut på fjället och sen smsade när jag var hemma igen. Men han bor ju i Tänndalen... Jag skulle behöva någon här i Östersund nu istället....


Idag har jag då i vart fall varit på Clas Ohlson och köpt en skothake som jag kan fästa expanderlinan i. Tittade åt cykelhjälmshyllan också.... ;-)
I norge är ju detta med "snøresykling" populärt och jag har försökt titta på bilder och lista ut vad dom har för fästanordning, men det verkar som dom flesta har hundarna fast förankrade i styrstången. Efter min skidvurpa i vintras vill jag vara lite rädd om ansiktet. Se artikel från 14 mars! :-)

Nu blir det ingen cykeltur ikväll men imorgon är det nog dags igen, så om det inte skrivs något i bloggen dom närmsta dagarna kan ni börja leta mig i I5-skogen...! ;-)


Foton från EM i Barmarkskörning med hund: www.norsktk.no/Fotoalbum/BarmarksEM%202006.htm

Av Monica Garbeklint - 26 juni 2007 17:36

Listan med alla FCI-registrerade kennelnamn
www.fci.be/affixes.asp


Personligt markeringstäcke till hunden
www.stabbursnissen.com

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards