Alla inlägg den 20 juli 2007

Av Monica Garbeklint - 20 juli 2007 22:25

Jag tycker det är sååå himla kul att cykla med hundarna i drag så ny har jag varit ut 4 pass den här veckan. Köpte tom cykelglasögon i onsdags. Har hittat min favoritslinga som går från Björkbackaparken via Spikbodarna och sen ner till Odensala. Perfekt underlag för tassarna mestadels av sträckan, lagomt kuperat & slingrit, samt flera bra ställen där hundarna kan dricka vatten & svalka sig.


Dessutom,,,, så kan jag träna lite aNNORLUNDA "ro i flog". Det sprätter upp duvor & skator här och var längs spåret och då brukar jag emellanåt ge ett sitt-kommado. Det blir ju åtmindstone lite fågleträning i dessa koppeltvångstider. Dessutom kan dom inte förbryta sig eftersom dom sitter fast i varsin expanderlina och jag kan ge dom ett lugnt sitt-kommando och bromsa in cykeln. Hösten får väl utvisa om konditionen och lydnaden kommer att hålla..... ;-)


Nu blir det 48 timmars vila, mat, vatten, stretch & bad på Party för på söndag siktar vi på ett CACIB i Västerås.... ;-)

Av Monica Garbeklint - 20 juli 2007 18:58

Skrev tidigare att jag skulle återkomma med bilder, resultat och reseberättelse från Piteå-trippen, men det har kommit massa annat emellan.... Linda Näslunds snygga boxervalp - Sules Fancy That kammade hem BIS-4 valp rosetten. Hjärtliga gratulationer till er!!! Läs mer om Lindas boxrar på www.handlers.se

Andra som gjorde det bra under helgen var:

engelsk setter - NUCH Piksteinans Ziir - BIR & CERT
engelsk setter - NUCH SUCH Piksteinans Tessa - BIM & CK
irländsk setter - NUCH SUCH Fagermoas Dino - 3:e bästa hane & CK
gordon setter - BIR blev en tik till Bibbi som jag just nu inte kommer på namnet på.


NUCH Piksteinans Ziir blev svensk champion denna dag! Extra gratulationer till  Steina Berg och hans FANTASTISKT VACKRA settrar!

Vi var ju samtliga ute efter CACIB:et men som jag skrev i en tidigare artikel så delar Chirsten Lang VÄLDIGT SÄLLAN ut CACIB till brittiska stående fågelhundar.

Av Monica Garbeklint - 20 juli 2007 18:30

Wallman salonger håller på att etablera sig i Åre och vice-VD för företaget är Mikael Gordon-Solfors.    Såååå tjejer..... Skynda fynda.....

Ta en tripp till Åre med jycken å ragga upp karln! ;-)
Bild & mer info finns på: www.op.se/parser.php?level1=2&level2=6&id=803963

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards