Alla inlägg under juni 2008

Av Monica Garbeklint - 29 juni 2008 21:48

Lyckan var inte på min sida idag. Party var sjælv i jaktklassen på Køpenhamnsvinnareutstællningen, men domaren Rune Fagerstrøm tilldelade inte någon utav dagens 4 deltagande pointrar ck. Ingen gordon setter fick ck heller. Dæremot blev Jeanette Bang BIR med sin engelska setter Huntingfield Melody och Marina Bengtsson blev BIR med sin breton "Panter".


I øvrigt har resan varit vældigt trevlig. I fredags besækte vi Wandas væninna Renate vid Kristinahamn. Hon bjød på grillat och øvernattning. I går åkte vi sista biten till Køpenhamn. Åt middag inne i city på kvællen. Idag har det varit hundutstællning hela dan, men vi ska førsøka ta en joggingtur nu ikvæll. Kan vara skønt før både hundarna och oss att røra lite på sig efter alla mil i bil. Blir kvar i Danmark 2 dagar till innan vi åker mot Gøteborg och sedan vidare till Stockholm på onsdag.


Tjingeling /// Monica, Wanda, Party & Ymir på tur

Av Monica Garbeklint - 25 juni 2008 17:32

Det blev en rejäl premiärrunda med nya pulsklockan idag. Sprang 21.46 kilometer på 145 minuter inklusive uppvärmning och nervarvning. Min medelpuls låg på 154 och det är ju bra med tanke på att min mjölksyratröskel ligger på 160.


Jag har Idilla hemma sedan i måndags kväll och jag om mina ben var stum efter att ha passerat 2 timmars gränsen så vara nog hennes små ben & tassar ännu tröttare. Party däremot är oförskämt pigg hela tiden, men så är hon ju pointer också ;-) Till Idillas försvar är att hon börjar närma sig 9 år, så hon har ju sina pigga ungdomsdagar bakomsig.


Nu blir det en behövlig dusch och sen ska jag iväg och köpa en GPS till bilen. Känns trygga och bekvämt att ha inför Danmark och Finlandsresan. Jag och Wanda åker söderut redan på fredag. Ska ställa Party i Köpenhamn på söndag. Sedan åker jag vidare till Stockholm på onsdag för att titta på World Dog Show. Återvänder till Östersund den 6e juli och jobbar några dagar för att sedan åka till Finland på utställning den 12-13 juli.


Nu ska jag se om benen bär mig från soffan till dushen.....    :-D

Av Monica Garbeklint - 24 juni 2008 00:04

Måste bara få visa dom fina fågelslingorna Tomas gjort till mig.

Av Monica Garbeklint - 23 juni 2008 22:20

I vintras utförde Christe Skog ett mjölksyratest och test av maximal syreupptagningsförmåga på mig på Sportsupportcenter i Tänndalen. Enligt testet låg mina värden en bra bit över "motions nivå". Tyvärr kände jag mig så trött & sliten sista delen av vintern så min fysiska träning blev rejält eftersatt. Annars skulle jag gjort ett uppföljningstest efter några veckor. I början av maj drabbades jag dessutom av förkylning och kände mig ännu tröttare. Sov helst 10-12 timmar per dygn och hade inte en tanke på träning under flera veckor. Till slut blir det ju tom mentalt påfrestande att inte orka röra på sig, så jag trotsade tröttheten och smög i gång med lite promenader.


Den 27e maj tog jag första löppasset. Oj vad långsamt jag fick springa för att inte pulsen skulle skena iväg. Dagen efter gick jag samma sträcka på nästan samma tid. Då förstår du hur långsam joggingturen var...! Efter denna tröga start har jag på 4 veckor hunnit springa 12 gånger á 60-90 minuter.


Idag var jag ut på ett lite längre joggingpass. Det känndes så himla bra i kroppen. Hela 2 timmar & 25 minuter blev dagens runda på!!! Äntligen känns det som att kroppen fungerar som den ska igen.


Har genom företagshälsovården kollat upp mina järnvärden och järnstatus och dom ligger inom gränserna, men jag har ändå på sköterskans rekomendation köpt järntillskott. Kan inte svara på  om det är tillskottet som gjort att jag känner mig piggare igen eller om det helt enkelt varit en förkylning jag gått runt med tidigare.


I kväll fick jag  äääääääntligen fått min nya pulsklocka!!!!!! Guuud vad jag har tjatat på Patrik på Hotell Tänndalen för att jag ska få den någon gång. Har väntat på den sedan dagarna efter påsk. Det är en Garmin Forerunner 405 med GPS funktion. Den kan visa exakt träningssträcka, hastighet, puls mfl funktioner.

 Garmin Forerunner 405

Siktar på att både jag och jycken ska var i god form i höst så vi orkar med långa och härliga dagar på fjället.


Ett tips för dig som är intresserad utav träning är uthållighetsveckan på hotell Tänndalen vecka 31 som avslutas med 3 dagars Fjällorientering.

www.sportsupportcenter.se

www.sportsupportcenter.se/pdf/press.pdf 

www.fjallorienteringen.se

Av Monica Garbeklint - 15 juni 2008 16:44

Stort grattis till GS J. Zettertjärns Blaze - Sofia Lind som blev BIS på  NNFK's utställning i Sundsvall idag!!! Blaze tog härmed sitt 3e raka utställningscert.

Grattist till J. Borgeflons Mallan - Eva Perman som blev fick cert och blev SUCH idag !!!


Passar även på att gratulera Terje Stokkebekk och Vibeke Andersson som vann skyttetävlingen samt Carin Träffe med J. Silverforsens Rhea som vann apportmästerskapet!

Av Monica Garbeklint - 14 juni 2008 15:16

Upptäckte att jag och Party är med på topp-loggan till Dansk pointerklubb.


www.pointerklub.dk/Sidste%20nyt%20udstilling%20DPK.htm

Av Monica Garbeklint - 7 juni 2008 21:14

Party vinner gruppen på Internationell utställning i Trondheim.


På fredag kväll jobbade jag till kl 24 för att sedan cykla hem och sova några timmar. 05.00 ringde alarmet på lördag morgon för att jag skulle kliva upp och köra till den Internationella utställningen i Trondheim, Norge. Det är i princip bara en jaktdag, utställning eller något dyligt som kan få upp mig så tidigt på morgonen.


I det utsända PMet stod det att 17 pointrar var anmälda. I norge ställer dom flesta som är anmälda i jaktklass vilket även var fallet denna dag: 9 hanar & 8 tikar i jaktklass. Med vetskapen om att det endast delas ut 1 cert per kön & ras, vågar man ju knappt drömma om att ens hund ska vara dagens favorit för domaren, men se det var tydligen Party denna dag!!!
Hon fick cert, cacib och blev bäst i rasen!!!!!!!!!! Inte nog med det.....
I gruppfinalen blev honon också utsett till dagens vackraste fågelhund!!!!!
I och med gruppvinsten så bjöd Norsk kennelklubb på hotellövernattning på Scandic Solsidan för att vi skulle delta i Best in show finalen på söndagen.


Vilken solskensdag!!!!!!!!


Nu är både det Norska och Internationella championatet på god väg. Det är "bara" öppenklass 1an på jaktprov och ytterligare ett cacib som fattas, men det ska vi väl fixa ;-)


Närmaste utställningsplanerna är Köpenhamnsvinnareutställningen i Danmark den 29 juni och Internationell samt Nationell utställning i Oulu, Finland den 12-13 juli.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards