Direktlänk till inlägg 23 juni 2007

Ingen sill, ingen nubbe, inga jordgubbar - bara jobb

Av Monica Garbeklint - 23 juni 2007 17:46

Hej bloggläsare!

Nu är midsommarhelgen snart över. Jag har jobbat nu 3 kvällar i rad. Det var riktigt rushigt i luren igår. ALLA (fulla) människor behövde nummret till en taxi. Puh! Ganska sent fick jag också frågan om vem som är världens äldsta nu levande människa. Bara att söka rätt på svaret till kunden. Är man informationsmäklare så är man.... ;-)


En annan rolig episod var när jag och Sirkka satt och jobbade vid 15-tiden idag.  -Men Monica, skynda dig att titta ut genom fönstret! Jag vred på huvudet och tittade ut på den gräsbeklädda refugen mellan filerna på Rådhusgatan. Där,, mitt i mitt i trafiken, står en person, som vi efter en stunds tittande tolkade som en kvinna, och dansar erotiskt för sig själv med stora hörlurar för öronen och en cigg (joint ???) i handen. Hon uppträdde minst sagt på-rökt. Sen vips var hon borta igen. Troligtvis fick hon lift med någon... :-D


Ikväll ikväll ska jag förbereda det sista inför morgondagens utställning i Trondheim. Gjorde lite go'fika tidigare idag - chokladbollar med pepparmintsmak. Mums!

Har fystränat hundarna endel i veckan och ikväll är det dags att ställa Party i badkaret igen. Hon har ställts 5 gånger nu på drygt 1 månad så jag börjar blir lite less på allt badande. Jag är ju så petig också, så först ska det vara ett djuprengörande schampo, sen ett silverschampo och till sist lite balsam. Det tar alltså en stund innan jag är klar. Sen blir det väl bara att försöka hoppa i säng och vila några timmar tills det är dags att stiga upp i ottan.
Håll tummarn för oss i morgon! Det är 15 pointrar anmälda och delas bara ut 1 cert i norge, så det kan blir tufft.

Tjingeling /// Monica & småstjärnorna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica Garbeklint - 23 maj 2011 21:07

Hoppsan! Jag har visst glömt att meddela att min blogg har flyttats. Du kan nu läsa den på: http://garbeklint.blogspot.com/   Jag har även blogg där jag säljer markeringstäcken, virkade mössor och lite annat smått och gott. Det finns även massor ...

Av Monica Garbeklint - 7 april 2011 10:00

Kalendern över specialhundklubbarnas utställningar i Sverige under 2011. Utställningar för setter och pointer är markerade med FA/... (arrangör, Fågelhundarnas Arbetsutskott) http://www.hundsport.se/ring_rapport/utst_kalend_special_klubbar.html ...

Av Monica Garbeklint - 20 mars 2011 10:15


    På den internationella utställningen i Malmö blev gordon settern Sansetters Rusher SE25461/2010 BIG-4 Äg. Sannevi Maria, Härryda Uppf. Sannevi Maria, Härryda. Rune Tyvold från Norge var också där med sina irländska settrar. Follsjöens Dublin...

Av Monica Garbeklint - 20 december 2010 15:57

Källa: http://www.aftonbladet.se/resa/article8243786.ab Äntligen en sovvagn för vovvar Nu slipper SJ få skäll Drömmer du om frukost i sängen med hunden på nattåget? Då kan du snart sluta drömma. SJ inför på försök speciella sovkupéer för hus...

Av Monica Garbeklint - 12 december 2010 19:30

pointteri -Pointer (18)Tuomari - Judge: Ralph Dunne IrlantiROP - BOB Lamark Painted Lady (Huhtinen Pasi & Huhtinen Roope & Katriina, Kurkimäki )VSP - BOS (Bergersen Bente & Nils, Lunner Norway)Juniorivoittaja - Junior Winner uros - dogSaregresi Glowi...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards