Direktlänk till inlägg 24 juni 2007

En bris av doften från ett cert....

Av Monica Garbeklint - 24 juni 2007 20:49

Upp i ottan.... Brukar skoja om att det bara är en juste rea på stan eller någon hundaktivitet som kan få upp mig riktigt tidigt på morgonen, och det är nog faktiskt så. Redan kl 04.30 klev jag upp, ställde mig i duschen, fixade dagens fika, matade hundarna osv. Och varje gång så kommer en snabb tanke - är jag riktigt klok. Är det verkligen SÅ kul??? Men tydligen tycker jag nog det eftersom jag gör det om och om igen. Det är ju inte bara att springa i ringen som är det roliga utan att faktiskt få träffa alla goa hundintresserade människor. Och jag måste ju säga att norskarna är extra goa och glada! En norsk låter ju kvittrande även om dom säger: "Jeg er så deprimert!" :-D


Efter att Toyotan raskt har förflyttat mig från Brogränd till Leangen i Trondheim så var det då dags att plocka ut Party och köttbullspåsen ur bilen. Pointrarna skulle börja och efter en snabb blick i katalogen så konstaterade jag att det var 6 tikar i jaktklass. Skulle det bli våran dag idag?

När vi klev in i ringen så kände jag att domaren - Torbjörn Granheim, tittade extra länge på Party. Man hinner då känna en extra gnutta hopp. Han kanske gillar henne bäst idag.... Första och andra hunden fick rött band, tredje fick blått. Domaren gjorde en snabb bedömning av Party och vi fick vårat röda band. Femte och sjätte hunden fick också blått. Så in i konkurrensen skulle vi nu få stå först? 2 varv runt.... Det var blött på betongen och Party var något pippinett i steget då det skvätte runt tassarna. Domarna lät hundarna stå kvart i den ordningen som vi sprungit. Bästa tik blev J. Garmanns Madame Black and White. Hon var "fullcertad" och gav certet vidare till andra bästa tik J. Skogslykkas Ilfa och Party fick tredjeplatsen med CK och vi kände doften av cert mitt framför nästan på oss....
BIR m (cert) & cacib Garmanns Madam Black and White till Pål Johan Larsen
BIM m cert & cacib blev Black Luckys William till Henry Espeseth


Jag var senare under dagen till NKK moter för att fråga en annan fråga och kollad då även detta kring att en hund är "fullcertad". Fick då som svar att det idag bara är schäfer och tax som kan bli det i norge. ALLA andra raser SKA ta emot sitt cert fram tills dom är champion. Det vara allstå fel utav både ringsekreteraren och ägaren till pointertiken att ge certet vidare. Hur som helst tänker jag inte agera vidare i det ärendet utan det får dom sköta själva.


På engelsk settersidan var det också MÅNGA fina hundar med. BIR med cert & cacib blev tillslut J. Rypekullet's Bajas. Under eftermiddages grupptävligar blev han BIG-1 och pointertiken blev BIG-3.


Irsken J. Imingens Lz Toy till Frode Døsvik blev BIM m cert & cacib.


Hjärliga gratulatioener till alla som hade framgångar denna dag!


Resultat & bilder från Trondheim: www.nkk.no/cmnkk/public/openIndex/view/page1.html?ARTICLE_ID=1182852469555

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica Garbeklint - 23 maj 2011 21:07

Hoppsan! Jag har visst glömt att meddela att min blogg har flyttats. Du kan nu läsa den på: http://garbeklint.blogspot.com/   Jag har även blogg där jag säljer markeringstäcken, virkade mössor och lite annat smått och gott. Det finns även massor ...

Av Monica Garbeklint - 7 april 2011 10:00

Kalendern över specialhundklubbarnas utställningar i Sverige under 2011. Utställningar för setter och pointer är markerade med FA/... (arrangör, Fågelhundarnas Arbetsutskott) http://www.hundsport.se/ring_rapport/utst_kalend_special_klubbar.html ...

Av Monica Garbeklint - 20 mars 2011 10:15


    På den internationella utställningen i Malmö blev gordon settern Sansetters Rusher SE25461/2010 BIG-4 Äg. Sannevi Maria, Härryda Uppf. Sannevi Maria, Härryda. Rune Tyvold från Norge var också där med sina irländska settrar. Follsjöens Dublin...

Av Monica Garbeklint - 20 december 2010 15:57

Källa: http://www.aftonbladet.se/resa/article8243786.ab Äntligen en sovvagn för vovvar Nu slipper SJ få skäll Drömmer du om frukost i sängen med hunden på nattåget? Då kan du snart sluta drömma. SJ inför på försök speciella sovkupéer för hus...

Av Monica Garbeklint - 12 december 2010 19:30

pointteri -Pointer (18)Tuomari - Judge: Ralph Dunne IrlantiROP - BOB Lamark Painted Lady (Huhtinen Pasi & Huhtinen Roope & Katriina, Kurkimäki )VSP - BOS (Bergersen Bente & Nils, Lunner Norway)Juniorivoittaja - Junior Winner uros - dogSaregresi Glowi...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards