Direktlänk till inlägg 8 juli 2008

föredrar Doggy Style

Av Monica Garbeklint - 8 juli 2008 00:09

Har ikväll suttit och planerat inför helgens utställningsresa. På fredag tar jag med mig Party och gordon settern Imingens Jippi-Ja på 2 dagarsutställning i Oulu, Finland. "Bara" 84 mil från Östersund.


Köpte en gps till bilen innan jag åkte till Danmark och det är himla smidigt att gå in på någon utav eniros kartsidor för att söka adress eller gps-koordinater. Har redan märkt att den ibland föreslår lite märkliga vägval bara. Jag brukar alltid gena innan Sveg och köra grusvägen över dammen för att komma ut vid golfbanan. Denna väg hänvisad gpsen och hade jag inte känt till den sedan tidigare hade jag nog blivit väldigt tveksam till vad den lurat in mig på. Både i Danmark och i Stockholm har den dock varit väldigt värdefull att ha. På vägen hem från Stockholm tänkte jag köra via Sundsvall, men efter lite velande lutade det mot att jag skulle köra via Ljusdal, men till slut blev det en helt ny väg för mig.... Gpsen föreslog att jag skulle åka över Hassela och eftersom jag aldrig åkt där så tänkte jag att det kan jag väl testa. Men fy fan vilken dålig väg!!! Aldrig mer! Närmare 8 mil bestod av hålig asfalt eller slingrig grusväg. Stannade till för att rast mig själv och hundarn på ett ställe och var då nära att kissa på några smultronplanter, men något "smultron ställe" skulle jag då inte kalla denna sträcka. Har nu i efterhand jämfört sträckorna ifall jag skulle kört via Sundsvall och det hade bara blivit 12 km längre, vilket det absolut varit värt!


Ikväll har jag suttit och läst på om Oulu. Shoppingställen, restauranger, motionsspår, sevärdheter etc. Kikade även på evenemangskalendern och vad ser jag att det arrangeras nu samma helg som hundutställningen, jo , Erotica Fair! Hoppas stan inte myllrar av kåta knäppskallar, för själv så föredrar jag "doggy style" framför några andra "böjelser".... :-D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica Garbeklint - 23 maj 2011 21:07

Hoppsan! Jag har visst glömt att meddela att min blogg har flyttats. Du kan nu läsa den på: http://garbeklint.blogspot.com/   Jag har även blogg där jag säljer markeringstäcken, virkade mössor och lite annat smått och gott. Det finns även massor ...

Av Monica Garbeklint - 7 april 2011 10:00

Kalendern över specialhundklubbarnas utställningar i Sverige under 2011. Utställningar för setter och pointer är markerade med FA/... (arrangör, Fågelhundarnas Arbetsutskott) http://www.hundsport.se/ring_rapport/utst_kalend_special_klubbar.html ...

Av Monica Garbeklint - 20 mars 2011 10:15


    På den internationella utställningen i Malmö blev gordon settern Sansetters Rusher SE25461/2010 BIG-4 Äg. Sannevi Maria, Härryda Uppf. Sannevi Maria, Härryda. Rune Tyvold från Norge var också där med sina irländska settrar. Follsjöens Dublin...

Av Monica Garbeklint - 20 december 2010 15:57

Källa: http://www.aftonbladet.se/resa/article8243786.ab Äntligen en sovvagn för vovvar Nu slipper SJ få skäll Drömmer du om frukost i sängen med hunden på nattåget? Då kan du snart sluta drömma. SJ inför på försök speciella sovkupéer för hus...

Av Monica Garbeklint - 12 december 2010 19:30

pointteri -Pointer (18)Tuomari - Judge: Ralph Dunne IrlantiROP - BOB Lamark Painted Lady (Huhtinen Pasi & Huhtinen Roope & Katriina, Kurkimäki )VSP - BOS (Bergersen Bente & Nils, Lunner Norway)Juniorivoittaja - Junior Winner uros - dogSaregresi Glowi...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards