Alla inlägg den 8 juli 2008

Uno

Av Monica Garbeklint - 8 juli 2008 00:45

Pratade med Terje Stokkebekk i fredags. I höst får jag ha  ES Huntingfield Nimbus - "Uno"  igen på träning. Målet är att jag ska start honom i UK i Meråker den 22 & 23 augusti, för den 24 blir han 2 år. Ska försöka få start på Party i AK då också. Bara dryga månaden kvar nu tills fjällträningen drar igång. Glädjer mig!!!!!!!


Av Monica Garbeklint - 8 juli 2008 00:39

Nu är Partys sida uppdaterad med utställnings- och jaktprovskritiker.

Av Monica Garbeklint - 8 juli 2008 00:09

Har ikväll suttit och planerat inför helgens utställningsresa. På fredag tar jag med mig Party och gordon settern Imingens Jippi-Ja på 2 dagarsutställning i Oulu, Finland. "Bara" 84 mil från Östersund.


Köpte en gps till bilen innan jag åkte till Danmark och det är himla smidigt att gå in på någon utav eniros kartsidor för att söka adress eller gps-koordinater. Har redan märkt att den ibland föreslår lite märkliga vägval bara. Jag brukar alltid gena innan Sveg och köra grusvägen över dammen för att komma ut vid golfbanan. Denna väg hänvisad gpsen och hade jag inte känt till den sedan tidigare hade jag nog blivit väldigt tveksam till vad den lurat in mig på. Både i Danmark och i Stockholm har den dock varit väldigt värdefull att ha. På vägen hem från Stockholm tänkte jag köra via Sundsvall, men efter lite velande lutade det mot att jag skulle köra via Ljusdal, men till slut blev det en helt ny väg för mig.... Gpsen föreslog att jag skulle åka över Hassela och eftersom jag aldrig åkt där så tänkte jag att det kan jag väl testa. Men fy fan vilken dålig väg!!! Aldrig mer! Närmare 8 mil bestod av hålig asfalt eller slingrig grusväg. Stannade till för att rast mig själv och hundarn på ett ställe och var då nära att kissa på några smultronplanter, men något "smultron ställe" skulle jag då inte kalla denna sträcka. Har nu i efterhand jämfört sträckorna ifall jag skulle kört via Sundsvall och det hade bara blivit 12 km längre, vilket det absolut varit värt!


Ikväll har jag suttit och läst på om Oulu. Shoppingställen, restauranger, motionsspår, sevärdheter etc. Kikade även på evenemangskalendern och vad ser jag att det arrangeras nu samma helg som hundutställningen, jo , Erotica Fair! Hoppas stan inte myllrar av kåta knäppskallar, för själv så föredrar jag "doggy style" framför några andra "böjelser".... :-D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards